30.01.2018

Ad Grants: op 1 januari 2018 veranderen een aantal gebruiksvoorwaarden

ad words header.jpg

Google voert een aantal wijzigingen door in zijn Ad Grants tegemoetkoming waarmee non-profitorganisaties Ad Words kunnen gebruiken. Wat is de impact voor non-profitorganisaties?


Onder de gewijzigde gebruiksvoorwaarden vallen meteen de volgende punten op : opheffing, onder bepaalde voorwaarden, van de biedingslimiet van 2$ per zoekwoord, het weren van de meeste zoekwoorden bestaande uit één enkel woord, maar ook een vereiste voor alle accounts om elke maand een klikfrequentie van 5% te behouden.

Google kondigt ook aan dat alle campagnes voortaan ook het volgende moeten inhouden:

  • Specifieke geografische targeting om advertenties weer te geven op locaties die relevant zijn voor de non-profitorganisatie
  • Ten minste twee actieve advertentiegroepen per campagne, die elk een set van sterk gerelateerde woorden en twee actieve tekstadvertenties omvatten
  • Ten minste twee advertentie-extensies voor sitelinks

Al deze aanpassingen worden van kracht op 1 januari 2018 en zijn door Google voorgesteld om de algemene kwaliteit van Google Ad Grants te verbeteren. Deze veranderingen moeten non-profitorganisaties toelaten om efficiënter gebruik te maken van Ad Grants, door het vermijden van te generieke zoekwoorden en onvoldoende targeting. Dit is voor maatschappelijke organisaties een geweldige kans om hun advertenties te verfijnen, maar Google moedigt ze ook aan om actief te blijven op straffe van een mogelijke sluiting van het account als de klikfrequentie gedurende twee opeenvolgende maanden onder de 5% daalt.

Meer informatie vindt u onder het programmabeleid en het beleid van het Google Ad Grant accountbeheer.


Geïnspireerd door een artikel van Austin Clark gepubliceerd in Charity Digital News.