Veel gestelde vragen over het Autodesk donatieprogramma

Meer informatie over het Autodesk Donatieprogramma, inclusief informatie over subsidiabiliteit, productabonnementen en downloaden en installeren.

Ontvang Autodesk-producten

Vragen over het donatieprogramma

Welke Autodesk-producten zijn verkrijgbaar via het donatieprogramma?

Raadpleeg de Autodesk-catalogus voor een volledige lijst met beschikbare producten. Als dit in aanmerking komt, kan uw organisatie binnen een belastingjaar (van 1 juli tot 30 juni) abonnementen ontvangen op 10 Autodesk-producten. U kunt elk volgend belastingjaar 10 extra abonnementen aanvragen om de producten te blijven gebruiken.

De Architecture, Engineering & Construction Collection en de Product Design Collection bevatten AutoCAD, maar de Media & Entertainment Collection niet. TechSoup biedt ook Fusion 360 voor Windows en Mac en AutoCAD voor Windows en Mac als afzonderlijke abonnementproducten.

Kan ik licenties verkrijgen voor Autodesk-producten die niet door TechSoup NL worden aangeboden?

Alle producten die Autodesk beschikbaar stelt voor non-profitorganisaties worden vermeld op de Autodesk-catalogus van TechSoup NL.Als u na de eerste 10 vervulde aanvullende licenties via TechSoup nodig hebt, of als Autodesk geen producten aanbiedt via TechSoup waarin u geïnteresseerd bent, kunt u deze aanvragen door een e-mail te sturen naar technologyimpact@autodesk.com. Autodesk zal uw inzending beoordelen en u per e-mail op de hoogte stellen of ze aan uw verzoek kunnen voldoen.

Op dit moment biedt Autodesk enkel abonnementen aan binnen het donatieprogramma. Autodesk biedt niet langer permanente licenties. Voor meer informatie rond de overgang van permanente licenties naar abonnementen, bezoek de Autodesk Perpetual License Changes FAQ.

Kan ik Autodesk-producten met een eeuwigdurende licentie krijgen?

Nee. Autodesk is overgestapt naar een cloud-bedrijfsmodel en heeft eeuwigdurende licenties vervangen door licentie-abonnementen. Meer informatie over de overgang van eeuwigdurende licenties naar abonnementen is verkrijgbaar bij Autodesk.

Wat betekent het nieuwe abonnementsmodel voor bestaande gebruikers van permanente licenties?

Huidige gebruikers kunnen hun eeuwigdurende licenties blijven gebruiken zolang ze willen. Degenen die na 2016 naar softwareversies willen upgraden, kunnen om een abonnement vragen. Abonnementen omvatten doorlopende updates van de nieuwste productreleases en -verbeteringen, cloudopslagruimte en geavanceerde productondersteuning van Autodesk

Elk abonnement heeft een looptijd van één jaar. Aan het einde van de abonnementsperiode moeten klanten via TechSoup een ander abonnement aanvragen om door te gaan met het gebruik van de producten. Meer informatie over de overgang van eeuwigdurende licenties naar abonnementen is verkrijgbaar bij Autodesk.

Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor het programma?

Zie de pagina voorwaardenvoor Autodesk.

Kan ik gedoneerde licenties verkrijgen als ik in de afgelopen drie jaar een Autodesk-product gekocht heb?

Nee. Als uw organisatie in de afgelopen drie jaar een Autodesk-product gekocht heeft, dan moet u Autodesk vragen een uitzondering te maken voordat u een product kunt aanvragen bij TechSoup NL. Volg onderstaande stappen om te vragen een uitzondering te maken

  1. Stuur een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com.
  2. Vermeld in de e-mail
    1. De naam en de contactgegevens van uw organisatie
    2. Welke Autodesk-producten uw organisatie gekocht heeft
    3. De totale geschatte kosten van het product of de producten
    4. De datum van aankoop (bij benadering)
    5. Het kanaal waar u ze hebt gekocht (bijvoorbeeld Autodesk.com of een wederverkoper)
  3. Als de Autodesk Foundation de donatie beoordeeld en goedgekeurd heeft, stuur de goedkeurings-e-mail van de Autodesk Foundation dan door naar de klantenservice van TechSoup NL (mailto:donations@socialware.be).
  4. Vraag het gedoneerde product aan via de website van TechSoup NL. Zie de catalogusvoor een lijst van alle Autodesk-producten die verkrijgbaar zijn via TechSoup NL.

Opmerking: Goedkeuring van Autodesk garandeert niet dat uw organisatie volledig kwalificeert voor donatie. U moet nog steeds voldoen aan de programmavoorwaarden om in aanmerking te komen voor Autodesk-producten van TechSoup NL. Zie de Autodesk-programmavoorwaarden voor meer informatie.

Technische vragen

Hoe weet ik of mijn computer voldoet aan de minimale hardware specificaties?

U kunt de hardware specificaties van uw computer vergelijken met de systeemvereisten voor elk product door deze pagina's te bezoeken.

Je kunt de versie van het besturingssysteem en hardwarespecificaties op een Mac vinden door Over deze Mac aan te vinken.

Hoe download, installeer en activeer ik een Autodesk product?

Hieronder vindt u het proces om lid te worden van TechSoup; een product aanvragen; registreren bij Autodesk; en het downloaden, installeren en activeren van uw product.

Registreren bij TechSoup NL

  1. Registreer uw organisatie bij TechSoup NL als u dat nog niet hebt gedaan.
  2. TechSoup NL controleert of uw organisatie een legitieme non-profitorganisatie is, gaat uw activiteit na en bepaalt of deze in aanmerking komt voor Autodesk-producten. Kwalificerende organisaties moeten voldoen aan bepaalde criteria zoals beschreven in de programmavoorwaarden.

Uw product aanvragen

  1. Als uw organisatie in aanmerking komt voor een Autodesk-product, dan kunt u de aanvraag plaatsen via de Autodesk-catalogus.
  2. Na het afronden van uw aanvraag ontvangt u van TechSoup NL een bevestigingsmail met een PIN-code en een link om uw product te activeren.

Uw product downloaden en registreren

De bevestigingsmail zal instructies bevatten over het gebruik van de PIN-code, het registreren, downloaden en installeren van uw product.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

U kunt uw Autodesk-product elk jaar via TechSoup opnieuw aanvragen om een extra abonnement van een jaar te ontvangen. Wacht tot je oorspronkelijke abonnement nog geen 30 dagen heeft voordat je je product opnieuw aanvraagt.

Wat kan ik doen als ik problemen ondervind bij het downloaden?

Probeer een andere download methode die wordt voorgesteld op Autodesk Account.

Moet ik een Autodesk ID aanmaken om het product te activeren?

Ja. Uw Autodesk-ID is uw link naar uw Autodesk product licenties en voordelen voor abonnees. u moet de PIN-code die u heeft ontvangen van TechSoup NL registreren, inloggen in uw Autodesk Account waar u toegangheeft tot  tot downloads en voordelen en support aanvragen invoeren. Uw software zal u ook vragen om deze ID wanneer u het voor het eerst in gebruik neemt. Als u niet beschikt over een Autodesk-ID, wordt u in elk van deze stappen gevraagd om er één aan te maken.

Waarom vraagt het product mij een serienummer?

Nadat u uw PIN-code hebt geregistreerd, ontvangt u een e-mail van Autodesk. Deze e-mail bevestigt dat uw abonnement is gestart. Autodesk raadt u aan om uw product pas te gebruiken nadat u deze e-mail hebt ontvangen. Vanaf dan hoeft u alleen uw Autodesk-ID en wachtwoord op te geven om het product te gebruiken op elke computer. Een serienummer is niet nodig om het product te gebruiken.

Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen van Autodesk?

Controleer de e-mailaccount die overeenkomt met de Autodesk-ID waarmee u de PIN-code hebt geregistreerd en ga na of de  e-mail niet is geblokkeerd door uw spamfilter. Als u nog geen e-mail ontvangen hebt, stuur dan een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com met opgave van de PIN-code die u probeerde te registreren.

Waar kan ik technische ondersteuning krijgen?

Als u problemen hebt met downloaden, installeren of activeren, ga dan naar Autodesk Account.

Autodesk biedt gebruikers ook de volgende middelen om te leren werken met de software.

Geautoriseerd trainingscentrum (ATC®) bieden op vergoedingen gebaseerde ondersteuning, inclusief cursussen en certificering.