06.11.2020

Hoe kan ik online samenwerken? Met communicatie- en managementtools!

charles-deluvio-bXqOMf5tvDk-unsplash.jpg

De afgelopen maanden hebben veel goede doelen hun diensten snel gedigitaliseerd om te kunnen overleven. Aanvankelijk werden deze veranderingen uit noodzaak geboren. Geconfronteerd met een ongekende lockdown, moesten non-profits hun dienstverlening, fondsenwerving en andere operaties online verplaatsen - waarbij veel kleine non-profits de eerste stappen op hun digitale reis zetten.

Maar enkele maanden later lijken de meeste van deze veranderingen hier te blijven. Dit artikel helpt u te begrijpen hoe u op afstand kunt blijven samenwerken met uw collega's over twee zaken:

  • Communicatie
  • Management
Er zijn veel teamcommunicatiemiddelen.

Betrouwbare en regelmatige communicatie is cruciaal voor teams op afstand. Non-profits- en bedrijfscommunicatiemiddelen zijn beschikbaar om leiders te helpen hun teams te bereiken:

  • Slack is een samenwerkingsplatform dat je in staat stelt om als team beter te werken. Slack helpt u bij uw projecten, vanaf de startbijeenkomst tot aan de afronding van het project en de budgetbesprekingen. Meer informatie naar onze catalogus.
  • Het Zoom discountprogramma bij TechSoup Nederland biedt video- en webconferenties en webinar- en roomconnectorsoftware aan in aanmerking komende non-profitorganisaties en bibliotheken in heel Nederland. Meer informatie naar onze catalogus.
  • Workplace by Facebook: Om teams te helpen communiceren via chat, video-oproepen te maken, updates te ontvangen in een nieuwsfeed zoals Facebook en documenten te delen in een veilige, privé online ruimte. Vanaf vandaag kunnen wereldwijd door TechSoup Nederland gevalideerde non-profitorganisaties gratis Facebook Workplace Premium krijgen in plaats van $3 per maand. Meer informatie naar onze catalogus.
Er zijn vele manieren om uw activiteiten op afstand te beheren.

Voor de digitale leiders van non-profits die zich zorgen maken over de productiviteit, zijn er online projectbeheerplatforms beschikbaar om ervoor te zorgen dat de deliverables op schema blijven. Wij beschikken over een aantal van de meest vooraanstaande aanbieders van digitale projectmanagementplatforms, zonder dat dit kosten met zich meebrengt:

  • Asana is een collaboratieve online werkbeheersoftware waarmee teams hun werkzaamheden kunnen coördineren en beheren. Asana Premium is voor teams. Asana Business is voor organisaties om de werkzaamheden van al hun teams te monitoren, te beheren en te standaardiseren. Met beide producten kunnen teams overal samenwerken met de mobiele en webapps van Asana. Meer informatie naar onze catalogus.
  • Microsoft, met Office 365-suite. Office 365 Enterprise biedt u de nieuwste Office desktop applicaties voor PC en Mac en apps voor mobiele apparaten (alleen bepaalde abonnementen), cloud-gebaseerde toegang tot Office-applicaties, gehoste e-mail en agenda's met Exchange Online, instant messaging en web- en videoconferenties via Skype for Business, toegang tot uw documenten vanaf elke locatie met OneDrive for Business en meer, afhankelijk van het abonnementsplan. Meer informatie naar onze catalogus.
  • Google for Nonprofits biedt gratis tools aan voor non-profits zoals GSuite met Meet Software. Door TechSoup Nederland gevalideerde organisaties krijgen gratis toegang geeft tot Google producten en tot specifieke diensten die Google heeft ontworpen voor hen. Meer informatie naar onze catalogus.
  • Ander bekende tools: Trello, Todoist, WorkFlowy, Google Tasks en veel meer!
Dit artikel is gebaseerd op de Charity Digital tekst.

Photo by Charles Deluvio on Unsplash