FAQ Validatiediensten van non-profit organisaties

TechSoup laat partners om speciale diensten of producten voor nonpfrofit organisaties op hun eigen website aan te bieden. Om toegang te krijgen tot deze aanbiedingen wordt aan de geïnteresseerde organisaties gevraagd om een TechSoup validatie token in te voeren om te bewijzen dat zij in aanmerking komen voor deze aanbieding.

 

 

Wat is een validatietoken?

  • Een validatietoken is een unieke code die een persoon kan gebruiken in naam van een organisatie die is gevalideerd door Techsoup Nederland. De token wordt gebruikt om toegang te krijgen tot specifieke producten en diensten voor nonprofit organisaties.

  • Het verkrijgen van een validatietoken garandeert niet automatisch dat men in aanmerking komt voor een bepaald programma. De validatietoken is generiek, terwijl de toegangsvoorwaarden verschillen van programma tot programma.

  • Als de validatietoken wordt aanvaard door de leverancier (op basis van de toegangsvoorwaarden gepubliceerd door de leverancier), krijgt de organisatie toegang tot de dienst of het product van die leverancier voor de duur van het programma.

Hoe ziet een validatietoken eruit?

Een validatie token ziet eruit als 123a4567@1b234c5de6789000.

Hoe kan ik een validatietoken verkrijgen?

Is uw organisatie nog niet gevalideerd door Techsoup Nederland:

  • Doorloop het registratieproces.
  • TechSoup Nederlandzal uw organisatie valideren en u op de hoogte houden van het resultaat per e-mail. Deze validatie kan tot 4 werkdagen duren.
  • Als uw organisatie is gevalideerd, kunt u een validatietoken aanmaken door de onderstaande stappen te volgen. Na validatie moet u 30-45 minuten wachten vooraleer u een token te genereren.

Is uw organisatie reeds gevalideerd door Techsoup Nederland:

  • Validatietokens kunnen enkel worden aangemaakt door de titularis van een Techsoup Nederland account en enkel worden toegekend aan een persoon die is geautoriseerd om de organisatie te vertegenwoordigen.
  • Aangezien validatietokens na 60 dagen komen te vervallen, is het best om ze te creëren wanneer u ze effectief nodig hebt.
  • Als u de Techsoup Nederland account titularis bent binnen uw organisatie:
  1. Log in op uw Techsoup Nederland account.
  2. In de My Account page, ga naar het tabblad Validatietoken.
  3. Klik op Voeg een nieuwe token toe.
  4. Geef de voornaam, familienaam en het email adres van de persoon die de validatietoken zal gebruiken.
    Belangrijk! Dit moet een persoon zijn die is geautoriseerd om uw organisatie te vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld een personeelslid, een vrijwilliger, een lid van de raad van bestuur of een consultant die handelt met mandaat van uw organisatie. Maak geen validatietoken aan voor iemand die niet geautoriseerd is om te handelen in opdracht van uw organisatie.
  5. Klik op Voeg een nieuwe token toe. Uw nieuwe token verschijnt.
  6. Als u de token hebt aangemaakt voor eigen gebruik: 
    • Kopieer de validatietoken.
    • Plak de validatietoken op de plaats waar hij wordt aangevraagd.
  7. Als u de validatietoken hebt aangemaakt voor gebruik door een geautoriseerde vertegenwoordiger van uw organisatie : 
    • a. Kopieer de validatietoken.
    • b. Kleef het in een email naar de geautoriseerde vertegenwoordiger.
    • c. De geautoriseerde vertegenwoordiger plakt het dan op de plaats waar hij wordt aangevraagd.
  • Bent u zelf niet de titularis van Techsoup Nederland account binnen uw organisatie: 
    • Contacteer de titularis van Techsoup Nederland account binnen uw organisatie en vraag hem/haar om een validatietoken aan te maken voor u.
    • Een validatietoken kan u slechts worden overhandigd op voorwaarde dat u bent geautoriseerd om te handelen in opdracht van uw organisatie.

Wat moet ik doen eens ik een validatietoken heb ?

1. Om toegang te krijgen tot specifieke producten en diensten voor nonprofit organisaties, zullen leveranciers die samenwerken met Techsoup Nederland u vragen om een validatietoken voor te leggen als bewijs van de kwalificatie van uw organisatie.

2. Kopieer de token vanuit uw Techsoup Nederland account account en plak hem op de plaats waar hij wordt aangevraagd.

Hoe vaak zal ik een validatietoken moeten gebruiken?

  • Om toegang te hebben tot producten of diensten, zal u de validatietoken slechts één keer nodig hebben. Het is wel mogelijk dat u voor sommige diensten uw validatietoken meerdere keren moet voorleggen tijdens het proces.

  • U kan deze token eveneens gebruiken voor aanbiedingen van andere leveranciers, tot hij vervalt.

Wanneer komt mijn validatietoken te vervallen?

  • Elke token heeft een houdbaarheid van 60 dagen.

  • Aangezien validatietokens na 60 dagen komen te vervallen, is het best om ze te creëren wanneer u ze effectief nodig hebt.

  • Het vervallen van uw token heeft geen impact op uw bestaande diensten. Met andere woorden, als u een token gebruikt om toegang te hebben tot een bepaald product of een bepaalde dienst, en achteraf vervalt die token, dan blijft uw organisatie hiervoor gevalideerd.

Wat moet ik doen als een validatietoken nog voor zijn gebruik vervalt?

  • De titularis van een TechSoup Nederland account kan een vervallen validatietoken updaten.
  • Het updaten van een vervallen validatietoken vervangt de bestaande code door een nieuwe code met nieuwe vervaldatum na 60 dagen.
  • Als u de SOCIALware account titularis bent binnen uw organisatie
  1. Log in op uw TechSoup Nederland account via.
  2. In de My Account page, ga naar het tabblad Validatietoken.
  3. Zoek de vervallen validatietoken in de voorgestelde lijst (de naam en het email adres van de persoon die de token initieel heeft aangemaakt verschijnt ernaast).
  4. Klik Update Token. The validation token is automatically updated.
  5. Als de validatietoken wordt geüdated voor eigen gebruik:
    • a. Kopieer de validatietoken.
    • b. Plak de token op de plaats waar hij wordt aangevraagd.
  6. Als de validatietoken wordt geüdated voor gebruik door een geautoriseerde vertegenwoordiger van uw organisatie: 
    • a. Kopieer de validatietoken.
    • b. Plak de token in een email naar de geautoriseerde vertegenwoordiger.
    • c. De geautoriseerde vertegenwoordiger plakt het dan op de plaats waar hij wordt aangevraagd.
  • Bent u zelf niet de titularis van TechSoup Nederland account binnen uw organisatie, contacteer dan de titularis van TechSoup Nederland account binnen uw organisatie en vraag hem/haar om een validatietoken aan te maken voor u.

Over hoeveel validatietokens kan ik beschikken?

U kan een onbeperkt aantal validatietokens aanmaken, voor zover u geautoriseerd bent om te handelen in opdracht van uw organisatie.

Waarom zou ik een nieuwe validatietoken aanvragen?

  • De Techsoup Nederland account titularis kan een vervallen validatietoken updaten of er een nieuwe aanvragen volgens eigen inzicht.

  • Bijvoorbeeld, hij/zij kan een nieuwe validatietoken aanmaken, in plaats van er een bestaande te updaten, als die nieuwe token moet dienen om een verschillend product of dienst aan te vragen.

Kunnen verschillende personen binnen mijn organisatie beschikken over validatietokens?

  • Ja. Validatietokens kunnen worden aangemaakt voor eenieder die is geautoriseerd om te handelen in naam van de organisatie, wanneer hij/zij toegang wenst tot een product of dienst die een token vereist.

Aangezien validatietokens na 60 dagen komen te vervallen, is het best om ze te creëren wanneer u ze effectief nodig hebt