IBM ‘BUY IT’ Programma FAQs

Voor antwoorden op algemene vragen over het SOCIALware-programma, inclusief registratie en het plaatsen van een bestelling, zie de veelgestelde vragen over TechSoup Nederland.

Algemeen

Wat is het ‘BUY IT’ Programma?

IBM introduceert via haar GARS-team (Global Asset Recovery Services) een nieuw initiatief via het 'Buy Tech'-programma.’Dit is een samenwerking met TechSoup en het TechSoup-partnernetwerk om technologie met korting aan de non-profitgemeenschap te bieden.

Het Buy Tech-programma is opgezet om een reeks nieuwe en gerenoveerde producten tegen gereduceerde prijzen te bieden voor in aanmerking komende non-profitorganisaties. Producten die te koop zijn, zijn onder andere laptops, tablets, telefoons die van hoge kwaliteit zijn en concurrerend geprijsd. Dit is een kernonderdeel van de focus en commitment van het IBM GARS-teambedrijf om het concept van een circulaire economie te promoten.  

^ back to top

Toelatingscriteria

Hoe kom ik erachter of mijn organisatie in aanmerking komt?

Dit programma is momenteel alleen beschikbaar voor in aanmerking komende Belgische geregistreerde non-profitorganisaties.
Producten worden onder dit programma alleen aan in aanmerking komende organisaties gedistribueerd, niet aan particulieren.
Organisaties die discriminatie op basis van leeftijd, etniciteit, geslacht, nationale afkomst, handicap, ras, omvang, religie, seksuele geaardheid of sociaal-economische achtergrond bepleiten, ondersteunen of praktiseren, komen niet in aanmerking voor deelname aan dit programma. Organisaties moeten bereid en in staat zijn te bevestigen dat zij op geen enkele van deze gronden discrimineren om donaties te ontvangen.

 

^ back to top

Producten

Welke producten zijn beschikbaar via het IBM Buy IT-programma?

Kijk op IBM Buy IT Directory voor meer informatie.

^ back to top

 

Ordering

Hoeveel producten kan ik bestellen?

Er is geen limiet op het aantal producten dat een organisatie kan bestellen.

Voor meer informatie over het plaatsen van een bestelling zie de pagina: Een order plaatsen FAQs.

^ back to top

Betalen

  • Wat zijn de SOCIALware administratiekosten?

o    SOCIALware berekent de non-profit administratiekosten op productniveau om toegang te krijgen tot het IBM Buy IT-programma.

o    Nadat de administratiekosten zijn betaald, worden de ordergegevens doorgegeven aan het Global Asset Recovery Service (GARS) -team bij IBM voor verdere validatie en verwerking.

  • Wat moet de non profit IBM betalen?

o    IBM neemt direct contact op met de non-profitorganisatie (binnen 2 werkdagen) om de ordervereisten te bevestigen zodra de bestelling op het SOCIALware-platform is geplaatst. Zodra details zijn bevestigd, neemt IBM de betaling in ontvangst voor de bestelde producten inclusief levering.

 ^ back to top

Proces

Wat gebeurt er nadat ik mijn order heb geplaatst?

  • IBM neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om de bestelling te bevestigen.
  • Ontvangende organisaties moeten een overeenkomst voor klantrelatie en een overeenkomst voor de verkoop van niet-IBM-machines ondertekenen. Voorbeelden zijn hier te vinden.
  • Nadat de bestelling rechtstreeks bij IBM is bevestigd en de non-profitorganisatie het volledige bedrag heeft betaald, wordt de bestelling verzonden.
  • Alle IBM-bestellingen moeten worden goedgekeurd en het kan tot 8 weken duren voordat ze volledig zijn uitgevoerd. Af en toe kunnen leveringsproblemen leiden tot langere doorlooptijden.
  • Artikelen in één bestelling kunnen in meer dan één zending worden afgeleverd. Vanwege de aard van het netwerkontwerp, de beschikbaarheid van producten en de planning van het fiscale jaar kunnen alle productdonaties zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of uitgesteld. IBM behoudt zich het recht voor om functioneel gelijkwaardige producten te vervangen voor elk verzoek.

 

^ back to top

Restituties & Retouren

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil retourneren?

Stuur een e-mail naar IBM hier met "Order retourverzoek" als onderwerpregel en vermeld de volgende informatie in de tekst van de e-mail:

 

  • Organisatie naam
  • Order nummer
  • Reden van retour

IBM zal het verzoek beoordelen en contact met opnemen om regelingen te treffen voor het retourneren.

Als de terugbetaling wordt goedgekeurd, geeft IBM je instructies over het retourneren van het product / de producten.

Let op: om een terugbetaling te ontvangen voor producten die zijn besteld via het IBM Buy IT-programma, moeten items binnen 60 dagen na levering worden geretourneerd.

^ back to top

Levering

Hoe wordt mijn order uitgevoerd?

Uw product (en) worden per koerier bezorgd op het geregistreerde adres van uw organisatie.

 

Let op: Bestellingen kunnen in meer dan één zending worden afgeleverd.

^ back to top

Support

Welke technische ondersteuning krijgt mijn organisatie?

Put technical support here

^ back to top

Veel gestelde vragen

Wat is een IBM Certified Used PC product? 

Een IBM Certified Used PC-product is volledig operationeel en functioneert zoals bedoeld, hoewel het mogelijk tekenen van cosmetische defecten vertoont (kleiner dan 7 mm) en mogelijk gebruikte en nieuwe onderdelen bevat. Het kan worden geleverd zonder koptelefoon of andere accessoires, consumentenverpakking of documentatie en er is mogelijk geen fabrieksgarantie. Elk product is voorzien van een garantie van 12 maanden door IBM.

Ik heb zojuist een reservering gemaakt - wanneer moet ik betalen?

Je had direct na het maken van de reservering een e-mail moeten ontvangen met de instructies om het geld / de betaling over te maken. Als je een dergelijke e-mail niet hebt ontvangen in je inbox of je spammap, neem dan contact met ons op via garsepp@hu.ibm.com

Ik heb zojuist het geld overgemaakt - wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Zodra IBM de betaling heeft ontvangen, zullen wij je op de hoogte brengen van de zending. De levering gebeurt via standaard verzending via de grond en het duurt normaal gesproken 3-5 werkdagen na de verzending.

Ik heb het geld al overgemaakt, maar nu heb je mijn bestelling geannuleerd. Wat is er gebeurd?

Dit moet van geval tot geval worden onderzocht, dus neem direct contact met ons op via garsepp@hu.ibm.com. Vergeet niet om je TechSoup-id en ordernummer aan het onderwerp toe te voegen.


Ik ben net van gedachten veranderd nadat ik het geld heb overgemaakt - hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je van gedachten bent veranderd, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om de bestelling succesvol te annuleren en het geld terug te betalen. je kunt de bestelling annuleren en binnen veertien (14) dagen na levering om een terugbetaling vragen. Lees verder voor meer informatie.

Hoe werkt de beperkte garantie van 12 maanden?

Als je na de hierboven genoemde periode van veertien dagen, maar binnen een periode van twaalf maanden na ontvangst van de levering, merkt dat het IBM Certified Used pc-product dat je bij ons hebt gekocht, defect is, neem dan contact op met IBM via garsepp@hu.ibm.com en zij zullen ervoor zorgen dat het defecte IBM Certified Used pc-product wordt vervangen door een IBM Certified Used pc-product met ten minste dezelfde functionaliteit (indien op voorraad) gratis of een terugbetaling (naar eigen goeddunken).


Kan ik Apple-ondersteuning bellen of AppleCare kopen voor mijn producten?

Elk product heeft verschillende garantievoorwaarden. Alle details worden vermeld in de productbeschrijving met betrekking tot dat product. Sommige van de producten worden gedekt door Applecare, andere komen niet in aanmerking.

Meer over IBM

Hoe kan ik meer te weten komen over IBM en het GARS-team?

Bezoek de IBM Partner Pagina.

Voor meer informatie over IBM’s GARS team and programma’s, ga dan hier naar de IBM GARS pagina.

^ back to top

IBM 'Buy IT' producten.