Advies nodig?

Hebt u onze startpagina en de slideshow van ons programma in een paar dia's al geraadpleegd?

Heb u nog steeds onbeantwoorde vragen? Raadpleeg ons helpcentrum hieronder.

U kunt ook contact met ons opnemen op info@techsoup.nl

 

Problemen met het bestellen van uw Microsoft producten?

Lees ons artikel (FAQ, gids over inlog proces van Microsoft, laatste nieuws over Microsoft).

 

Bekijk ons helpcentrum per onderwerp

 

 

 

TechSoup Nederland-programma

Hoe kunt u profiteren van het TechSoup Nederland-programma?
Wat moet ik doen als belangrijke gegevens van mijn organisatie zijn veranderd sinds de registratie bij TechSoup Nederland?
Het account van mijn organisatie is door iemand anders aangemaakt. Hoe kan ik de login en het wachtwoord opvragen?
Kan mijn kwalificatie veranderen?
Hoe lang duurt mijn registratie?
 
 

Bestel

Hoe plaats ik een bestelling?
Welke hoeveelheden kan ik bestellen en hoe vaak?
Ik aarzel tussen verschillende oplossingen, kunt u mij helpen met mijn bestelling?
Mijn organisatie is al door iemand anders geregistreerd. Kan ik dit account gebruiken om producten aan te vragen? Hoe kan ik de inloggegevens van zijn account kennen of opvragen?
Mijn organisatie heeft verschillende aangesloten instellingen. Kunnen deze entiteiten zich afzonderlijk aanmelden?
 
 

Validatietoken

Hoeveel validatietokens kan ik hebben?
 
 

Adobe

Wat is de samenwerking tussen Adobe en TechSoup Nederland?
Waarom administratiekosten voor toegang tot verlaagde tarieven?
Hoe weet ik of mijn computer compatibel is met de minimale hardware- en softwarevereisten?
Op hoeveel computers kan ik Adobe-oplossingen installeren?
Hoe kan ik Adobe-oplossingen downloaden, installeren en activeren?
Waarom biedt Adobe Creative Cloud niet rechtstreeks aan via het TechSoup Nederland-programma tegen een gereduceerd tarief?
Biedt TechSoup Nederland een Creative Cloud licentiemodel dat verschilt van het model dat beschikbaar is voor particulieren?
Kan ik eeuwigdurende Creative Cloud-licenties krijgen zoals bij eerdere Adobe Creative Suite-aanbiedingen?
Moet ik alle bestanden die ik met Creative Cloud maak opslaan op de cloud storage service?
Kan ik mijn abonnement op Creative Cloud verlengen met de korting die TechSoup Nederland biedt?
 
 

Autodesk

Kan ik licenties krijgen voor Autodesk-oplossingen die niet door TechSoup Nederland worden aangeboden?
Kan ik Autodesk oplossingen krijgen met een eeuwigdurende licentie?
Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor het programma?
Kan ik via TechSoup Nederland licenties verkrijgen als ik in de afgelopen drie jaar een Autodesk-product heb gekocht?
 
 

Cisco

Hoeveel Cisco-producten kan ik bestellen?
Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Welke technische ondersteuning kan mijn organisatie krijgen?
Hoe kan ik een beschadigd product retourneren?
 
 

Zoom

Welke ZOOM producten zijn beschikbaar via het TechSoup Nederland programma?
Wat is het voordeel van het Zoom-aanbod voor organisaties?
Stuurt Zoom e-mailherinneringen naar organisaties wanneer hun abonnement moet worden vernieuwd?
Wat kan uw organisatie doen als zij betalings- of factureringsproblemen heeft?
Kan mijn organisatie PayPal gebruiken om te betalen voor Zoom?
Komt mijn organisatie in aanmerking?
Kunnen organisaties met korting extra licenties aan hun hoofdplan toevoegen en kan de promotiecode worden gebruikt om van een Pro-plan naar een Business-plan te upgraden?
Uw organisatie probeerde licenties toe te voegen aan hun account en u werd de detailhandelsprijs aangerekend in plaats van een korting van 50%? Wat kan uw organisatie doen?
Uw organisatie moet contact opnemen met de Zoom-klantendienst en hun kortingscode voorleggen, maar de code is verlopen. Wat kan uw organisatie in dit geval doen?
Wat kan een organisatie doen als ze per ongeluk hun Zoom-abonnement met korting hebben opgezegd en nu bij ons terugkomen om een nieuw product aan te vragen? Hoe kunnen zij een nieuwe promotiecode ontvangen, aangezien de e-mail over de verlenging deze niet bevat?
Organisaties die hun abonnement bij ons verlengen, ontvangen de eerste e-mail met een nieuwe couponcode. Waarom ontvangen zij in plaats daarvan geen e-mail over de verlenging?
Kan de couponcode worden gebruikt op slechts één van de Zoom Meetings-abonnementspakketten?
 
 

Microsoft for Nonprofits - Wijzigingen vanaf begin 2022

 

 

TechSoup Nederland-programma

Hoe kunt u genieten van het TechSoup Nederland-programma?

Om in aanmerking te komen moet uw organisatie aan bepaalde voorwaarden voldoen:

  • Een Stichting, een Vereniging of een kerkelijke organisatie (Art 2 BW2) zijn.
  • Opgericht zijn bij notariële akte, waarin de statuten zijn opgenomen (een kopie daarvan moet worden doorgestuurd).

Daarnaast heeft elke donatiepartner zijn eigen specifieke voorwaarden.

 


Wat moet ik doen als belangrijke gegevens over mijn organisatie zijn veranderd sinds ik me bij TechSoup Nederland heb geregistreerd?

U wilt uw e-mail adres, uw postadres of andere informatie die u bij de registratie van uw non-profit heeft opgegeven, wijzigen. Neem in dit geval contact met ons op via ons contactformulier met als onderwerp "Wijzigingen in TechSoup Nederland Account" en geef ons de volgende informatie:

  • Naam van de organisatie
  • Te wijzigen informatie
  • KvK-nummer

Vergeet niet alle relevante bewijsstukken (statuten) bij te voegen, zodat we uw verzoek kunnen opvolgen.

 


Het account van mijn organisatie is door iemand anders aangemaakt. Hoe kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord opvragen?

Als u het e-mailadres van het betreffende TechSoup Nederland-account kent, klikt u op "LOGIN", vervolgens op "Request a new password" en er wordt een nieuw wachtwoord naar dat e-mailadres gestuurd.
Als u echter niet over deze informatie beschikt, neem dan contact met ons op via info@techsoup.nl Wij zullen het dan met u controleren zodat u toegang krijgt tot het betreffende account.

 


Hoe kan ik controleren of mijn organisatie is geregistreerd bij TechSoup Nederland?

Om te controleren of uw organisatie al een TechSoup Nederland-account heeft, kunt u ons uw aanvraag per e-mail sturen op info@techsoup.nl, onder vermelding van de exacte naam van uw organisatie, evenals het KvK-nummer en het volledige postadres. Ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op om u te informeren over het mogelijke bestaan van een TechSoup Nederland-account voor uw organisatie of voor eventuele aanvullende informatie die nodig is. U kunt ook contact met ons opnemen met bovenstaande informatie.

 

 

Wat kan ik doen als ik de bevestigings e-mail niet ontvang nadat ik me heb geregistreerd?

Zorg ervoor dat het e-mailadres in uw TechSoup Nederland-account correct is. Controleer ook of de bevestigingsmail niet in uw "junkmail" (of "spam") map staat. Zo niet, neem dan contact op met het TechSoup Nederland-team via info@techsoup.nl

 

 

Wat is de administratieve vergoeding?

TechSoup Nederland brengt administratieve kosten in rekening voor gedistribueerde digitale hulpmiddelen. Deze dekken gedeeltelijk de kosten in verband met de werking van het programma. Ze variëren afhankelijk van het aanbod en vertegenwoordigen een klein percentage van hun reële commerciële waarde (ongeveer 10%).

Deze administratieve kosten verzekeren de continuïteit van ons digitale solidariteitsprogramma en garanderen onze begunstigde structuren toegang tot geavanceerde technologieën tegen minimale kosten. Door zijn bijdrage in de kosten zorgt uw structuur dus voor de duurzaamheid van een dergelijke dienst, waardoor hij en andere non-profits er voordeel van kunnen blijven hebben.

 


Komt mijn organisatie in aanmerking voor het TechSoup Nederland-programma?

Zodra uw registratie is voltooid, zullen we binnen twee werkdagen bekijken of u in aanmerking komt. Tijdens deze stap bepalen we eerst of uw structuur in aanmerking komt voor ons programma. Om dit te kunnen doen, zal het aan de volgende eisen moeten voldoen:

  • Worden rechtsgeldig opgericht als een non-profit zonder winstoogmerk, een internationale non-profit zonder winstoogmerk. Houd er rekening mee dat openbare bibliotheken en scholen voor speciaal onderwijs ook kunnen profiteren van ons programma, zelfs als ze niet de status van non-profits hebben.
  • Om ons alle informatie en officiële documenten te kunnen toesturen die inherent zijn aan de betreffende structuur.

In deze fase zullen we ook bepalen voor welke partners uw structuur gekwalificeerd is, op basis van specifieke subsidiabiliteitscriteria die door elk van hen worden verstrekt.

 

 

Hoe weet ik of mijn organisatie in aanmerking komt voor de tools van een bepaalde partner?

Tijdens de studiefase van uw geschiktheid bepalen we voor welke partners uw organisatie in aanmerking komt, op basis van de verschillende criteria die door elk van hen zijn vastgesteld. Merk op dat deze criteria van de ene partner tot de andere verschillen, het is daarom terugkerend dat een organisatie voor sommige in aanmerking komt en voor andere niet.

De belangrijkste missie van je organisatie speelt een essentiële rol (naast andere criteria) in deze studie. Indien nodig kunnen wij u om aanvullende informatie vragen om uw voornaamste activiteit beter te kunnen richten. Onze partners geven enkele indicaties over enkele van de categorieën die zij hebben gekozen om te ondersteunen via ons programma. Deze informatie is beschikbaar op de pagina's van elk van hen. Het is echter belangrijk op te merken dat de lijsten met subsidiabiliteitscriteria die op deze pagina's worden genoemd, niet uitputtend zijn.

 

 

Kan mijn kwalificatie veranderen?

Ten eerste, als uw organisatie niet in aanmerking komt voor de partner waarin u geïnteresseerd bent op het moment van uw registratie, weet dan dat deze waarschijnlijk nog wel in aanmerking komt voor andere aanbiedingen. Bovendien veranderen onze partners soms hun criteria om in aanmerking te komen. In dat geval houden wij u op de hoogte van eventuele wijzigingen die van invloed kunnen zijn op een in eerste instantie aan u geweigerd recht.

Ten slotte komen er regelmatig nieuwe partners bij, zodat het mogelijk is dat uw organisatie wordt erkend als in aanmerking komend voor hun aanbod.

 

 

Hoe lang duurt mijn registratie?

Na ontvangst van alle informatie die nodig is om te onderzoeken of uw organisatie in aanmerking komt voor het TechSoup Nederland-programma, zullen wij u binnen twee werkdagen een antwoord geven.

 


Ik ben een organisatie met meerdere vestigingen, moet ik elk van mijn vestigingen registreren?

Als de instellingen in uw netwerk een eigen KvK-nummer hebben, dan moet voor elk van hen een TechSoup Nederland-account worden aangemaakt.

Als u meer dan tien vestigingen wilt registreren, stuur ons dan een verzoek per e-mail naar info@techsoup.nl Wij kunnen u een meer geschikte registratiemethode aanbieden.

 


Bestel

Hoe plaats ik een bestelling?

LET OP: U kunt pas een bestelling plaatsen nadat uw organisatie zich heeft geregistreerd en uw geschiktheid is bevestigd, en alleen voor de aanbiedingen waarvoor uw organisatie in aanmerking komt.

In de eerste plaats raden wij u aan om naar de rubriek "Catalogus" van ons menu te gaan om toegang te krijgen tot al onze producten voor uw organisatie.

Log in op het platform met de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw organisatie. Bent u ze vergeten of kent u de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw organisatie niet, vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op de zichtbare knop te klikken.

Kies het product waarin u geïnteresseerd bent en lees aandachtig de voorwaarden en beperkingen die het bevat.

In onze catalogus vindt u licenties zonder maandelijkse kosten, die wij Donaties noemen (u betaalt alleen onze administratiekosten), toegang tot kortingen, die wij Discounts noemen (u betaalt onze administratiekosten en daarnaast een abonnement op het gekozen product met de door de partner gestelde voorwaarden), en ook toegang tot Validation Service (die wij via ons platform doorgeven maar waarop wij slechts een zeer kleine winst ontvangen)

Selecteer het aantal producten en voeg ze toe aan uw mandje. U kunt verder winkelen of op het icoontje van het winkelwagentje rechtsboven klikken om het aankoopproces te starten.

Door op het icoontje van het winkelwagentje te klikken, krijgt u een samenvatting van uw bestelling te zien, met de mogelijkheid om de gewenste hoeveelheden te verwijderen of te wijzigen.

Vervolgens moet u de aankoopvoorwaarden van elk product aandachtig lezen en de overeenkomstige informatie aanvaarden om de aankoop te voltooien.

Zodra u uw aanvraag hebt voltooid, ontvangt u een e-mail met de orderbevestiging, waarin de door u geplaatste bestelling wordt samengevat, en instructies voor het uitvoeren van de overschrijving. De factuur wordt u op het einde van de maand toegestuurd. 

De levertijden zijn bij benadering als volgt:

  • Software betaald via bankoverschrijving. Tussen 1 en 2 werkdagen na betaling per bankoverschrijving. 
  • Cisco-hardware - Tot 90 dagen vanaf de datum waarop wij de bevestiging van uw aanvraag en betaling hebben ontvangen.

 

 

Welke hoeveelheden kan ik bestellen en hoe vaak?

Onze verschillende partners hebben specifieke regels over de maximale hoeveelheid en de frequentie van de aankoop van bepaalde oplossingen die u via TechSoup Nederland kunt bestellen. 

 

 

Ik aarzel tussen verschillende oplossingen, kunt u mij helpen met mijn bestelling?

Ons team staat tot uw beschikking voor elke vraag of behoefte aan advies. Of u nu een beginner bent of een technicus, aarzel niet om contact met ons op te nemen via e-mail op info@techsoup.nl Als we u echter geen antwoord kunnen geven, kunnen we u naar de juiste persoon doorverwijzen.

 

 

Mijn organisatie is al door iemand anders geregistreerd. Kan ik dit account gebruiken om producten aan te vragen? Hoe weet ik de inloggegevens van zijn account of hoe kom ik daar achter?

Ja, u kunt inderdaad inloggen op dit account. U dient de gebruikersnaam en het wachtwoord te gebruiken dat voor uw organisatie is ingesteld om in te loggen op onze site.

Als u het wachtwoord van uw organisatie niet kent, klikt u op "Account" en vervolgens op "Request a new password". U wordt gevraagd om de login van uw organisatie of de e-mail van uw organisatie op te geven. U kunt dan een nieuw wachtwoord genereren.

Als u niet beschikt over de login, neem dan contact met ons op via info@techsoup.nl

 

 

Mijn organisatie heeft verschillende aangesloten instellingen. Kunnen deze entiteiten zich afzonderlijk aanmelden?

Als de instellingen in uw netwerk een eigen KvK-nummer hebben, dan moet voor elk van hen een TechSoup Nederland-account worden aangemaakt.

Als u meer dan tien structuren wilt registreren, stuur ons dan een verzoek per e-mail naar info@techsoup.nl. Wij kunnen u een meer geschikte registratiemethode aanbieden.

Vanaf dat moment zal elk van deze entiteiten in staat zijn om orders voor eigen rekening te plaatsen en zal het profiteren van zijn eigen orderquota. We zullen echter wel moeten onderzoeken of elk van deze rekeningen in aanmerking komt voor financiering.

 

 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?

Log in, klik op "Mijn account" rechtsboven in het scherm, en ga naar "Mijn aanvraaggeschiedenis". Hier kunt u de status van uw bestelling zien en toegang krijgen tot de bijbehorende bestelling. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info@techsoup.nl

 

 

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wanneer u uw bestelling afrondt, wordt u automatisch een orderbevestiging per e-mail toegezonden op het adres dat u hebt opgegeven toen u uw account aanmaakte. De factuur wordt u op het einde van de maand toegestuurd.

Momenteel moeten betalingen worden gedaan door middel van een bankoverschrijving naar de rekening van TechSoup Nederland:

IBAN: BE23 0015 1859 2691

BIC: GEBABEBB

 

 

Hoe weet ik wat mijn organisatie al heeft besteld en wat ze nog kan bestellen?

Log in, klik dan op "Mijn Account" rechts bovenaan het scherm en ga naar "Mijn aanvraaggeschiedenis". Daar ziet u de geschiedenis van al uw vorige bestellingen.

 

 

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Om de annulering van een bestelling aan te vragen kunt u ons schrijven op info@techsoup.nl onder de titel "ORDER ANNULEREN", waarbij u ons de volgende informatie verstrekt:

  • Naam van de non-profits
  • Reden voor annulering
  • Transactienummer
  • KvK-nummer

Houd er rekening mee dat annuleringen alleen mogelijk zijn tot het moment van de gegevensoverdracht naar TechSoup Nederland. Na het verstrijken van deze periode wordt verwezen naar vraag 7.1.

 

 

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Als u uiteindelijk niet tevreden bent met een materiaal dat bij TechSoup Nederland is aangeschaft, kunt u binnen 14 dagen na de datum van validatie van uw bestelling uw geld terugvragen. Stuur ons hiervoor binnen de gestelde termijn een e-mail naar info@techsoup.nl met vermelding van het nummer van uw bestelling en de redenen voor uw beslissing, ons team zal u dan vertellen hoe u verder moet gaan. Houd er rekening mee dat in dit geval de retourkosten voor uw rekening blijven, aangezien de terugbetalingsprocedure pas kan worden gestart na ontvangst van uw pakket. De terugbetaling zal gebeuren door overschrijving op de rekening die gebruikt werd voor de betaling van de bestelling. Houd er rekening mee dat dit alleen kan worden toegepast op gereviseerde hardware, software die beschikbaar is in onze catalogus kan niet worden terugbetaald of geruild.

 


Validatietoken

Wat is een validatietoken?

Een validatietoken is een unieke code die een persoon gebruikt namens een vereniging of stichting. Het biedt toegang tot instrumenten en diensten die zijn ontworpen voor organisaties zonder winstoogmerk (verenigingen loi 1901, stichtingen). Een validatietoken ziet er als volgt uit: 123a4567@1b234c5de6789000.

Zodra de validatietoken is gebruikt, wordt de non-profitorganisatie door de dienstverlener of instrumentaanbieder gevalideerd voor de duur van het programma.

 


Hoe krijg ik een validatietoken?

Validatietokens kunnen alleen worden aangemaakt door de account-houder en kunnen alleen worden doorgegeven aan personen die gemachtigd zijn om de non-profit organisatie te vertegenwoordigen.

Deze tokens verlopen na 60 dagen, dus u moet ze alleen aanmaken als u ze nodig heeft.

Als u de account-houder in uw organisatie bent:

1. Log in op uw account.

2. Ga op de pagina Mijn account (Gebruikersaccount) naar het tabblad Validatietoken.

3. Klik op Nieuw token maken.

4. Voer de voornaam, achternaam en het e-mailadres in van de persoon die deze validatietoken zal gebruiken.


Let op! De persoon moet gemachtigd zijn om uw organisatie te vertegenwoordigen. Deze persoon kan bijvoorbeeld een teamlid, een vrijwilliger, een manager of een consultant zijn die de goedkeuring van uw organisatie heeft. Maak geen token aan voor een persoon die niet gemachtigd is om namens uw organisatie te handelen.


5. Klik op Nieuw token toevoegen. Uw nieuwe validatietoken wordt weergegeven.

6. Als u het token voor uw eigen gebruik heeft gemaakt:

a. Kopieer het token.
b. Plak het token waar het nodig is.

7. Als u het token hebt aangemaakt voor een geaccrediteerde vertegenwoordiger van uw organisatie:

a. Kopieer het token.
b. Plak het in een e-mail aan de vertegenwoordiger.
c. De vertegenwoordiger moet de token dan plakken waar hij erom vraagt.


Indien u niet de account-houder bent in uw organisatie: Neem contact op met de account-houder en vraag hem een validatietoken voor u aan te maken.
U krijgt alleen een token als u gemachtigd bent om namens de non-profitorganisatie op te treden.


Als uw organisatie nog niet is gevalideerd:
Je moet het eerst registreren.


Zodra is vastgesteld dat uw organisatie aan de vereiste criteria voldoet, kunt u een validatietoken aanmaken door de hierboven beschreven stappen te volgen.

 


Heeft mijn token een vervaldatum?

Elk validatie token heeft een houdbaarheid van 60 dagen.

Deze tokens verlopen na 60 dagen, dus u moet ze alleen aanmaken als u ze nodig heeft.

Het verlopen van een token heeft geen effect op uw bestaande diensten. Als u bijvoorbeeld een token gebruikt om toegang te krijgen tot diensten en/of hulpmiddelen en het token vervalt, wordt uw structuur toch gevalideerd.

 

 

Hoeveel validatietokens kan ik hebben?

U kunt zoveel tokens hebben als u wilt, zolang u gemachtigd bent om te handelen namens uw non-profit organisatie.

 


Waarom zou je een nieuwe validatietoken krijgen?

De account-houder kan een vervallen validatietoken bijwerken of een nieuwe aanmaken.

De account-houder kan bijvoorbeeld een token aanmaken in plaats van er een bij te werken, als dat token voor een ander instrument of een andere dienst zal worden gebruikt.

 


Wat moet ik doen als ik mijn token heb?

1. Om toegang te krijgen tot diensten of instrumenten die zijn ontworpen voor organisaties zonder winstoogmerk, zullen de technologiepartners van het programma u vragen een validatietoken te verstrekken om de geldigheid van uw structuur aan te tonen.

2. Kopieer het token van uw account en plak het op de gewenste plaats.

 


Kan ik validatietoken toewijzen aan meerdere leden van mijn organisatie tegelijkertijd?

Ja, u kunt tokens aanmaken voor iedereen die gemachtigd is om namens uw organisatie te handelen wanneer zij toegang willen tot een tool of dienst waarvoor een token nodig is.

Deze tokens vervallen na 60 dagen, dus het is aan te raden ze alleen aan te maken als u ze nodig heeft.

 


Adobe

Wat is de samenwerking tussen Adobe en TechSoup Nederland?

TechSoup Nederland biedt zowel voordelige Adobe-oplossingen als kortingen op Creative Cloud-abonnementen.

Adobe-oplossingen tegen gereduceerde tarieven :

  • Acrobat Pro voor Windows en voor Mac.
  • Photoshop Elements & Premiere Elements voor Windows en Mac.

De in aanmerking komende organisaties kunnen onbeperkt Adobe-oplossingen krijgen tegen gereduceerde tarieven tijdens een Amerikaans belastingjaar (1 juli tot 30 juni van het volgende jaar). Zie details over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor aanbiedingen van Adobe.

Kortingen op Creative Cloud :

Deze kortingen hebben betrekking op het aanbod "Creative Cloud - All Applications". Het omvat Adobe Photoshop CC, llustrator CC, Premiere Pro CC, InDesign CC en vele andere oplossingen. Bezoek de website van Adobe voor een volledige lijst met oplossingen die in dit aanbod zijn opgenomen.

 


Waarom is er een administratieve kosten voor de toegang tot gereduceerde tarieven?

TechSoup Nederland brengt administratieve kosten in rekening om al onze aanbiedingen en diensten te ondersteunen die erop gericht zijn non-profitorganisaties te helpen hun impact te ontwikkelen door de toegang tot digitaal te vergemakkelijken.

 


Hoe weet ik of mijn computer compatibel is met de minimale hardware- en softwarevereisten?

De benodigde configuratie is te vinden op elke productpagina. Hardware/softwarevereisten voor Creative Cloud applicaties zijn ook beschikbaar op de website van Adobe.

 


Op hoeveel computers kan ik Adobe-oplossingen installeren?

Adobe laat elke gebruiker toe om de software op maximaal twee computers te installeren. Dit kan thuis en op kantoor zijn, op een desktop en laptop, op Windows of Mac, of een andere combinatie. De software kan echter niet op beide compuetrs gelijktijdig gebruikt worden.

 


Hoe kan ik Adobe-oplossingen downloaden, installeren en activeren?

Na de validatie van de bestelling wordt u de volgende dagen een e-mail met alle nodige instructies van TechSoup Nederland toegestuurd, met als onderwerp "Uw aanvraag voor Adobe-oplossingen #xxxx via TechSoup Nederland". U hoeft dan alleen maar de verschillende stappen te volgen om uw oplossing te downloaden, te installeren en te activeren.

 

 

Moet ik een account aanmaken op de website van Adobe om de oplossing te activeren?

Ja, u moet een Adobe-account aanmaken om een Adobe-oplossing te kunnen installeren. Indien dit het geval is, zal deze stap worden aangegeven in de procedure e-mail die u ontvangt na de validatie van uw bestelling.

 


Waar kan ik technische ondersteuning vinden?

Als u problemen hebt met het downloaden, installeren of activeren van uw oplossing, ga dan naar de pagina voor technische ondersteuning van Adobe.

 

 

Wat zijn de prijzen van het Creative Cloud aanbod?

De administratieve kosten van TechSoup Nederland om deze korting te verkrijgen zijn € 4,00 BTW niet inbegrepen. Na validatie van uw kortingsaanvraag betaalt u rechtstreeks aan Adobe voor het abonnement.
Om uw abonnement te valideren, wordt u uitgenodigd om de volgende informatie in te vullen:

  • een creditcardnummer
  • een debetkaartnummer of PayPal-rekeningnummer

Voor de Creative Cloud aanbieding - Alle applicaties wordt het eerste jaar een korting van 60% op het standaardtarief toegepast. In de daaropvolgende jaren wordt een korting van 40% toegepast. Vind alle details op de productfiche van Adobe - Creative Cloud.

 


Waarom veranderen de kortingen na het eerste jaar?

Adobe's gereduceerd aanbod werkt net als het aanbod van Adobe voor studenten en docenten. Het eerste jaar is dus een promotietarief. In de daaropvolgende jaren neemt de korting toe tot 40% van de standaard Creative Cloud - All Applications tarieven.

 

 

Waarom biedt u Adobe Creative Cloud niet rechtstreeks aan via het TechSoup Nederland-programma tegen een gereduceerd tarief?

Het aantal applicaties in de suite, de kosten van cloud computing-diensten en de overgang van gegevens van een desktop- naar een cloud-oplossing maken het voor Adobe moeilijk om Creative Cloud direct tegen een gedifferentieerde prijs aan te bieden. Bovendien stelt Adobe, door Creative Cloud met korting aan te bieden, zijn oplossingen ter beschikking van andere soorten organisaties die zich deze niet financieel konden veroorloven.

 

 

Biedt TechSoup Nederland een ander Creative Cloud licentiemodel dan het model dat beschikbaar is voor particulieren?

Nee, TechSoup Nederland biedt toegang tegen gereduceerde tarieven tot standaard individuele abonnementen.

 

 

Kan ik eeuwigdurende Creative Cloud-licenties krijgen zoals bij eerdere Adobe Creative Suite-aanbiedingen?

Nee, Adobe is voor zijn Creative Suite-oplossingen overgestapt op een cloud-leveringsmodel en biedt deze niet langer aan als eeuwigdurende licenties.

 

 

Waarin verschilt Creative Cloud van de Creative Suite?

Creative Cloud is de evolutie van Creative Suite. De meeste oplossingen in de Creative Suite zijn beschikbaar via Creative Cloud, en vele waren niet beschikbaar in de Creative Suite. Creative Cloud biedt deze oplossingen aan via een abonnementsmodel. In aanmerking komende organisaties kunnen maandelijks of jaarlijks betalen voor een abonnement op Creative Cloud - Alle Applicaties. Deze biedt altijd toegang tot de nieuwste versies van de bijgeleverde oplossingen. Creative Cloud - Alle toepassingen omvatten ook toegang tot vele online services van Adobe en 20 GB aan cloud-opslag.

 

 

Moet ik het maandelijkse of jaarlijkse betalingsschema voor het volledige plan kiezen?

Het totale bedrag verplicht zich tot één jaar, ongeacht het betalingsschema dat u kiest.

 

 

Hoeveel Creative Cloud-abonnementen kan ik aanvragen?

U kunt zoveel individuele Creative Cloud-abonnementen krijgen als u wilt via het TechSoup Nederland-programma. Maar elk van hen zal moeten worden toegewezen aan een andere persoon. Elk abonnement is geldig voor één gebruiker en op maximaal twee computers (kan niet tegelijkertijd worden gebruikt).

 

 

Werken de applicaties in een browser?

Nee, u moet Creative Cloud desktop applicaties installeren en uitvoeren op uw computer.

 

 

Moet ik permanent verbonden zijn met het internet om Creative Cloud applicaties te kunnen gebruiken?

Nee, uw Creative Cloud-applicaties zijn geïnstalleerd en draaien direct op uw computer. U hoeft alleen online te zijn als u gebruik wilt maken van Creative Cloud diensten zoals het synchroniseren van uw bestanden. De eerste keer dat u uw bureaubladtoepassingen installeert en downloadt is een internetverbinding vereist, maar u kunt deze toepassingen offline gebruiken met een geldige softwarelicentie. Voor jaarabonnees kunt u de applicaties tot 99 dagen in de offline modus gebruiken. Maandelijks kunnen abonnees de software tot 30 dagen offline gebruiken.

 

 

Moet ik alle bestanden die ik met Creative Cloud maak opslaan op de cloud storage service?

Nee, u kunt een back-up maken van al uw bestanden op uw computer en alleen die bestanden delen die u wilt.

 

 

Kan ik Creative Cloud-oplossingen installeren en gebruiken op publieke toegangscomputers in bibliotheken?

Nee, dit aanbod is alleen geldig voor gebruikers die medewerkers of vrijwilligers zijn van een in aanmerking komende organisatie.

 

 

Kan ik mijn Creative Cloud-abonnement verlengen met de korting die TechSoup Nederland biedt?

Nee, dit aanbod is alleen geldig voor nieuwe gebruikers, en dus nieuwe abonnementen.

 

 

Mijn organisatie heeft al één (of meerdere) Creative Cloud abonnement(en) zonder korting. Komen we nog in aanmerking voor extra gereduceerde abonnementen?

Ja, maar deze afgeprijsde abonnementen kunnen alleen worden toegewezen aan nieuwe gebruikers.

 

 

Zijn Creative Cloud-abonnementen overdraagbaar? Kan een nieuwe werknemer of vrijwilliger gebruik maken van de resterende verplichting van het contract van een voormalige werknemer?

Abonnementen worden op individueel niveau beheerd en het e-mailadres van de gebruiker is verbonden met de Adobe-ID. Bij individuele abonnementen kan uw organisatie de Adobe ID of het wachtwoord van een lid niet wijzigen, dus u zult de juiste afspraken moeten maken wanneer een werknemer of vrijwilliger uw organisatie verlaat.

 

 

Wat gebeurt er als ik mijn Adobe Creative Cloud abonnement opzeg?

Als u binnen de eerste 30 dagen van uw abonnement annuleert, zal Adobe het volledige bedrag terugstorten. Als u na de eerste 30 dagen opzegt, betaalt Adobe de helft van uw resterende contractverplichting terug. Ongeacht of u jaarlijks of maandelijks betaalt, bent u nog steeds verplicht de helft van de betalingsverplichtingen van de abonnee voor het resterende jaar te betalen.

Nadat u uw abonnement heeft opgezegd, zal Creative Cloud applicaties niet meer werken. U blijft echter toegang hebben tot gratis Creative Cloud lidmaatschapsvoordelen, waaronder 2 GB aan opslag en gebruik van bepaalde cloud-diensten.

 

 

Verlies ik al mijn bestanden als ik mijn Creative Cloud-abonnement stopzet?

Nee, als u voorzichtig bent met het maken van back-ups van al uw bestanden op uw computer voordat u Creative Cloud afsluit. Als je meer dan 2 GB aan bestanden hebt opgeslagen in de Creative Cloud, dan verlies je bij het opzeggen van je lidmaatschap de bestanden die zijn opgeslagen boven de oorspronkelijke 2 GB die je hebt gebruikt, tenzij je van tevoren een back-up maakt op je PC.

 

 

Wat is het verschil tussen Photoshop Elements en Photoshop CC?

Zie het artikel Adobe Photoshop Elements 13 vs. Adobe Photoshop CC op TechSoup ORG blog.

 

 

Autodesk

Welke Autodesk oplossingen zijn beschikbaar binnen het programma?

Zie de Autodesk-programma-pagina voor een volledige lijst van beschikbare oplossingen. In aanmerking komende organisaties kunnen in een Amerikaans boekjaar (1 juli tot 30 juni van het volgende jaar) twee Autodesk-oplossingen krijgen. Organisaties kunnen twee abonnementen per achtereenvolgend Amerikaans boekjaar verlengen.

De Architecture, Engineering & Construction Collection en de Solutions Design Collection omvatten AutoCAD, maar de Media & Entertainment Collection niet. TechSoup Nederland biedt ook Fusion 360 voor Windows en Mac en AutoCAD voor Mac als aparte abonnementen.

 

 

Kan ik licenties krijgen voor Autodesk-oplossingen die niet door TechSoup Nederland worden aangeboden?

Alle oplossingen die Autodesk beschikbaar stelt aan organisaties zonder winstoogmerk staan vermeld op de pagina van het Autodesk-donatieprogramma.

Indien u naast de eerste twee verzoeken via TechSoup Nederland extra licenties nodig heeft, of indien Autodesk geen oplossingen biedt die u via TechSoup Nederland interesseren, kunt u deze per e-mail aanvragen via technologyimpact@autodesk.com. Autodesk zal uw verzoek beoordelen en u laten weten of ze aan uw wensen kunnen voldoen.

Momenteel biedt Autodesk alleen abonnementen aan. Autodesk verstrekt geen eeuwigdurende licenties meer.

 

 

Kan ik Autodesk-oplossingen krijgen met een eeuwigdurende licentie?

Nee. Autodesk heeft de overstap gemaakt naar een cloudmodel en heeft de eeuwigdurende licenties vervangen door abonnementen.

 

 

Wat betekent het nieuwe abonnementsmodel voor gebruikers met een eeuwigdurende licentie?

Bestaande gebruikers kunnen hun eeuwigdurende licenties blijven gebruiken zolang ze dat willen. Wie na 2016 wil upgraden naar softwareversies, kan een abonnementsaanbod aanschaffen. Abonnementen omvatten voortdurende updates van de nieuwste versies en verbeteringen van oplossingen, cloudopslag en geavanceerde ondersteuning voor Autodesk-producten. Elk abonnement heeft een looptijd van een jaar. Aan het einde van het abonnement moeten klanten via TechSoup Nederland verlengen om de producten te kunnen blijven gebruiken.

 

 

Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor het programma?

Zie de pagina met beperkingen (criteria in ons menu).

 

 

Kan ik via TechSoup Nederland licenties krijgen als ik in de afgelopen drie jaar een Autodesk-product heb gekocht?

Nee. Indien uw organisatie in de afgelopen drie jaar een Autodesk-oplossing van Autodesk heeft aangeschaft, dient u een ontheffing aan te vragen bij Autodesk voordat u via TechSoup Nederland kunt bestellen. Volg de onderstaande stappen om uw aanvraag af te ronden:

1. Stuur een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com

2. Geef in deze e-mail aan:

3. De naam van uw organisatie en uw contactgegevens

4. De Autodesk oplossing(en) die uw organisatie heeft aangeschaft

5. De geschatte totale kosten van de aankoop

6. Geschatte datum van aankoop

7. Het kanaal waarlangs u uw aankoop heeft gedaan (bijvoorbeeld de website Autodesk.com, of een andere reseller).

8. Zodra u een goedkeuringsmail van Autodesk hebt ontvangen, kunt u de oplossing op de TechSoup Nederland-website bestellen. Zie de programmapagina voor een lijst van alle Autodesk-producten die via TechSoup Nederland beschikbaar zijn.

Opmerking: Autodesk-goedkeuring garandeert niet dat uw organisatie volledig in aanmerking komt voor Autodesk-oplossingen via TechSoup Nederland. U moet nog steeds voldoen aan de criteria van het programma om in aanmerking te komen voor het aanbod van Autodesk in onze catalogus. Zie de beperkingen van het Autodesk-programma voor meer informatie.

 

 

Hoe weet ik of mijn computer voldoet aan de basisspecificaties van de hardware?

U kunt de hardwarespecificaties van uw computer vergelijken met de systeemvereisten voor elk product door deze pagina's te bezoeken.

 

 

Hoe kan ik een Autodesk-oplossing downloaden, installeren en activeren?

Na de validatie van uw bestelling en de ontvangst van de administratieve kost ontvangt u per e-mail een procedure die de nodige instructies bevat voor het downloaden, installeren en activeren van uw oplossing.

 

 

Wat kan ik doen als ik problemen heb met downloaden?

Probeer een van de andere downloadmethoden die beschikbaar zijn via uw Autodesk-account.

 

 

Moet ik een Autodesk ID aanmaken om de oplossing te activeren?

Ja. Uw Autodesk ID is uw link naar uw Autodesk-licenties en abonnementsvoordelen. U hebt deze nodig om de PIN-code die u van TechSoup Nederland hebt ontvangen te registreren, in te loggen op uw Autodesk-account, waar u toegang hebt tot downloads en voordelen, en om ondersteuningsverzoeken in te dienen. Uw software zal u ook vragen om deze ID wanneer u de oplossing voor het eerst gebruikt. Als u geen Autodesk ID heeft, wordt u bij elk van deze stappen gevraagd er een aan te maken.

 


Waarom vraagt de Autodesk oplossing mij om een serienummer?

Na registratie van uw pincode ontvangt u een e-mail van Autodesk. Deze e-mail bevestigt dat uw abonnement is gestart. Autodesk raadt u aan uw oplossing niet te gebruiken totdat u deze e-mail ontvangt. Zodra u deze ontvangt, hebt u alleen uw Autodesk ID en wachtwoord nodig om de oplossing op elke computer te kunnen gebruiken. Een serienummer is niet nodig om de oplossing te gebruiken.

 


Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail van Autodesk heb ontvangen?

Controleer de e-mailaccount die overeenkomt met de Autodesk ID die u hebt gebruikt om de pincode te registreren, en of de e-mail niet is geblokkeerd door een spamfilter. Als u de e-mail van Autodesk niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com met de pincode die u hebt geprobeerd te registreren.

 


Waar kan ik technische ondersteuning vinden?

Als u problemen ondervindt bij het downloaden, installeren of activeren, ga dan naar uw Autodesk-account.

Autodesk biedt ook hulpbronnen voor gebruikers om te leren hoe ze hun software moeten gebruiken.

 

 

Cisco

Komt mijn organisatie in aanmerking?

Cisco geeft aanwijzingen over enkele van de categorieën van non-profits die zij via dit programma willen steunen. Alleen het programmateam kan uw organisatie voor elke partner in aanmerking laten komen. Zie onze criteria pagina onder het "Help" menu.

 

 

Hoeveel Cisco-producten kan ik bestellen?

Tijdens een boekjaar (1 juli - 30 juni) kan een organisatie Cisco-producten aanvragen, maar de verscheidenheid en het aantal zijn niet beperkt. De totale administratieve kosten mogen echter niet meer dan 4.800 dollar bedragen. Aanvragen die deze limiet overschrijden, worden geannuleerd.

 


Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Alle Cisco-bestellingen zijn onderhevig aan goedkeuring en het kan tot 26 weken duren voor ze worden uitgevoerd. Leveringen kunnen ook worden gesplitst. Om een aantal redenen kunnen er langere levertijden zijn.

 

 

Welke technische ondersteuning kan mijn organisatie krijgen?

Een SMARTnet Support and Services contract wordt door Cisco kosteloos verstrekt voor een periode van 5 jaar vanaf de datum van levering van de apparatuur.

Na die tijd worden ontvangers sterk aangemoedigd om hun SMARTnet contract voor support en diensten jaarlijks te verlengen (op eigen kosten) zolang zij eigenaar zijn van de hardware of totdat de hardware end-of-life (EOL) wordt verklaard en niet langer wordt ondersteund door Cisco.

Cisco SMARTnet-support omvat 24/7 toegang tot het Cisco Technical Assistance Center (TAC).

Bij uw bestelling ontvangt u details over hoe u toegang krijgt tot deze support.

 

 

Hoe retourneer ik een beschadigd product?

Om een beschadigd of buiten gebruik gesteld Cisco-product te retourneren, kunt u ons schrijven op info@techsoup.nl onder de titel "CISCO RETURN REQUEST", met vermelding van de volgende informatie:

  • Naam van uw organisatie.
  • De lijst van beschadigde Cisco-producten.
  • Factuurnummer.
  • KvK-nummer.

Ons team neemt dan contact met u op om uw aanvraag te verwerken.

Opmerking: Om een terugbetaling te ontvangen, moeten beschadigde artikelen binnen 60 dagen na levering worden geretourneerd.

 

 

Zoom

Welke ZOOM producten zijn beschikbaar via het TechSoup Nederland programma?

Het aanbod van Zoom bestaat uit vier plannen voor de videoconferentiesoftware:

  • Zoom Meetings 1-Year Subscription - Access to Discounted Rates

Zoom Meetings combineert video- en audioconferencing, eenvoudige onlinevergaderingen en groepsberichten op één enkel platform. Vergaderingen in het kader van Zoom Meetings vinden plaats op mobiele en desktop-toestellen en in conferentiezalen die zijn uitgerust met IT-apparatuur.

Deze aanbieding geeft toegang tot een korting van 50% op een jaarabonnement voor een Zoom Meetings Pro- of Business-plan en enkele add-ons met maximaal 99 licenties. Nadat u dit aanbod hebt aangevraagd en de administratieve kosten van TechSoup Nederland hebt betaald, zult u Zoom ook rechtstreeks betalen voor het verlaagde abonnement. Het bedrag dat u aan Zoom betaalt, hangt af van het type abonnement, het aantal licenties en de add-ons die u kiest.

⚠️ AANDACHT ⚠️

De administratiekosten voor dit product worden niet terugbetaald, en het product kan niet worden geruild. Bij TechSoup Nederland worden alleen administratieve kosten geïnd. Uw non-profit betaalt haar bestelling rechtstreeks aan onze partner Zoom, die instaat voor het goede verloop van uw transactie.

 

 

Wat is het voordeel van het Zoom-aanbod voor organisaties?

Ons Zoom-aanbod biedt toegang tot een korting van 50% op de detailhandelsprijzen van Zoom nadat organisaties de administratiekosten hebben betaald. De korting kan worden toegepast op extra licenties en add-ons.

Wanneer een Zoom Meetings Pro-plan wordt geselecteerd, is de minimale besparing voor een organisatie $17,95 (EUR 15,24).

Wanneer een Zoom Meetings Business-plan wordt geselecteerd, is de minimale besparing voor een organisatie $942,50 (EUR. 800,45).

De besparingen zijn afhankelijk van het aantal licenties en add-ons dat wordt aangeschaft. De huidige Zoom-detailhandelsprijzen vindt u hier.

 

 

Stuurt Zoom e-mailherinneringen naar organisaties wanneer hun abonnement moet worden vernieuwd?

Nee, Zoom verstuurt geen e-mailherinneringen. Zoom-abonnementen worden ingesteld om automatisch te worden verlengd aan het einde van de abonnementsperiode. Organisaties worden automatisch gefactureerd voor de volgende factureringsperiode.

 

 

Wat kan uw organisatie doen als zij betalings- of factureringsproblemen heeft?

Indien uw organisatie problemen ondervindt met het betaalproces van de kredietkaart, dient zij contact op te nemen met de Zoom-klantendienst en een ticket in te dienen op hun website voor hulp.

 

 

Kan mijn organisatie PayPal gebruiken om te betalen voor Zoom?

Zoom heeft alle eerdere problemen bij betaling met PayPal verholpen. Als organisaties problemen ondervinden bij het betalen met PayPal, moeten zij contact opnemen met de klantendienst van Zoom en een ticket indienen op hun website voor hulp.

 

 

Komt mijn organisatie in aanmerking?

Voor de voorwaarden voor toegang tot het kortingsprogramma van Zoom, bekijk deze link.

 

 

Kunnen organisaties met korting extra licenties aan hun hoofdplan toevoegen en kan de promotiecode worden gebruikt om van een Pro-plan naar een Business-plan te upgraden?

Ja, organisaties kunnen tegen een gereduceerd tarief extra licenties aan hun abonnementsplan toevoegen, zolang hun primaire plan niet is verlopen. Een nieuwe promotiecode is niet nodig om extra licenties toe te voegen. Voor het Zoom Meetings Pro-plan kunnen maximaal 9 licenties worden toegevoegd. Voor het Zoom Meetings Business-plan kunnen tot 99 licenties worden toegevoegd. Kosten voor extra licenties worden naar rato berekend en aangepast aan de abonnementsperiode van het hoofdplan.

Als organisaties een Zoom Meetings Pro-abonnement met korting hebben en meer dan 9 licenties aan hun abonnement willen toevoegen, kunnen zij dit op elk gewenst moment doen. Als organisaties een Zoom Meetings Business-abonnement hebben en meer dan 9 licenties aan hun abonnement willen toevoegen, kunnen zij upgraden naar een Zoom Meetings Business-abonnement en blijft de korting van toepassing.

Als organisaties een Zoom Meetings Business-abonnement met korting hebben en tijdens hun abonnementsperiode willen downgraden, kunnen ze upgraden naar een Zoom Meetings Business-abonnement. De korting blijft van toepassing.

Echter, in tegenstelling tot een upgrade, wanneer organisaties licenties verwijderen, vindt de facturering plaats aan het einde van de abonnementsperiode zonder restitutie. Zij zullen nog toegang hebben tot deze licenties tot het einde van hun abonnementsperiode.

Meer informatie vindt u hier.

 

 

Uw organisatie probeerde licenties toe te voegen aan hun account en u werd de detailhandelsprijs aangerekend in plaats van een korting van 50%? Wat kan uw organisatie doen?

De promocode wordt toegepast op het volledige abonnementsplan, en alle bijkomende licenties en add-ons worden ook aangerekend met een korting van 50%.

Op het scherm blijkt dat organisaties de volle prijs moeten betalen - dit is een bug in het Zoom-systeem die men probeert te verhelpen.

Zodra de organisatie de transactie heeft voltooid, zou de afgeprijsde prijs op hun factuur moeten verschijnen. Indien de factuur de verlaagde prijs niet weergeeft, dient de organisatie een ticket in te dienen bij de Zoom-klantendienst voor assistentie. Zij kunnen worden gevraagd de kortingscode te vermelden die zij van TechSoup hebben ontvangen.

 

 

Uw organisatie moet contact opnemen met de Zoom-klantendienst en hun kortingscode voorleggen, maar de code is verlopen. Wat kan uw organisatie in dit geval doen?

We kunnen opnieuw verzenden voor organisaties om een nieuwe kortingscode te ontvangen.

 

 

Wat kan een organisatie doen als ze per ongeluk hun Zoom-abonnement met korting hebben opgezegd en nu bij ons terugkomen om een nieuw product aan te vragen? Hoe kunnen zij een nieuwe promotiecode ontvangen, aangezien de e-mail over de verlenging deze niet bevat?

We kunnen opnieuw verzenden voor organisaties om een nieuwe kortingscode te ontvangen.

 

 

Organisaties die hun abonnement bij ons verlengen, ontvangen de eerste e-mail met een nieuwe couponcode. Waarom ontvangen zij in plaats daarvan geen e-mail over de verlenging?

Dit kan gebeuren als organisaties eerder een Zoom Meetings Business-product bij ons hebben aangevraagd. Aangezien we onze twee producten hebben geconsolideerd en het Zoom Meetings Business-product hebben stopgezet, herkent ons systeem een verlengingsverzoek van een organisatie voor een eerder aangeschaft Zoom Meetings Business-product niet als een verlengingsverzoek en zal het een eerste antwoordmail sturen.

Wij hebben echter een bericht opgenomen waarin wordt benadrukt dat geen verdere actie is vereist (in het Engels):

"Indien u een Zoom-abonnement verlengt dat oorspronkelijk via (TechSoup Nederland) werd verkregen. Gelieve opnieuw te bevestigen dat u in aanmerking komt voor het 50% korting abonnement. Uw Zoom-account zal worden gedebiteerd tegen het verlaagde tarief wanneer u uw abonnement verlengt. U hoeft geen andere instructies in deze e-mail te volgen."

 

 

Kan de couponcode worden gebruikt op slechts één van de Zoom Meetings-abonnementspakketten?

Nee, na het aanvragen van de Zoom-aanbieding bij ons, ontvangen organisaties een couponcode die kan worden gebruikt voor het Zoom Pro- of Business-plan. Organisaties die al een Pro- of Business-plan op ons platform hebben aangeschaft, verlengen met het geconsolideerde product en tegen een lagere prijs.

 

 

Details over automatische verlengingen

Een paar dingen om in gedachten te houden bij het vernieuwen van uw Zoom licentie:

  • Kortingen vervallen nu aan het eind van de Zoom-factureringsperiode.
  • Het Zoom aanbod bij TechSoup Nederland bestaat uit twee producten, zie hierboven voor meer informatie.

⚠️ AANDACHT ⚠️

Organisaties moeten automatische vernieuwingen op hun Zoom-account uitschakelen om hun Zoom-abonnement te laten verlopen.

 

 

Waarom automatische verlengingen uitschakelen?

  • U zult geen nieuwe kortingscode kunnen toepassen omdat u op dit moment geen nieuwe kortingscode kunt toepassen voordat uw huidige Zoom-abonnement verloopt (--> Zoom is van plan deze functie uit te breiden).
  • Je verlengt voor de volle prijs.

 

 

Indien u de "Maandelijkse" optie hebt gekozen bij het bestellen van Zoom

Kortingen vervallen nu aan het einde van hun Zoom-factureringsperiode - dit geldt ook voor een maandelijkse factureringsperiode. Dit betekent dat u, in plaats van een jaar lang korting te krijgen zoals gepland, slechts één maand korting krijgt en daarna automatisch overschakelt op de volle verkoopprijs (nog een reden waarom u automatische verlengingen moet uitschakelen!).
 
 

Als u wordt gevraagd om de volledige verkoopprijs te betalen

  • Hebt u de automatische vernieuwingen op de Zoom-site niet uitgeschakeld?

Uw non-profit moet dan de administratiekosten van TechSoup Nederland betalen en wij zullen u dan een nieuwe kortingscode toesturen. U kunt dan contact opnemen met Zoom support om de nieuwe kortingscode toe te passen op uw bestaande Zoom abonnement. TechSoup Nederland kan geen terugbetaling van Zoom garanderen.

  • Heeft uw non-profit zich ingeschreven voor "maandelijkse" facturering op de Zoom-website?

Wij escaleren uw verzoek dan naar partnerdiensten, zodat zij een doorzendverzoek kunnen indienen. Uw vereniging ontvangt dan een nieuwe kortingscode. U moet dan uw abonnement opzeggen om het niet voor nog een maand te verlengen, wachten tot het vervalt, en dan de nieuwe kortingscode toepassen (en ervoor zorgen dat u dit keer "Jaarlijks" selecteert). Indien uw non-profit een terugbetaling vraagt van wat haar door Zoom in rekening werd gebracht, kunt u contact opnemen met Zoom support, maar wij kunnen geen terugbetaling garanderen die door Zoom wordt verstrekt.

 
 
 

De kortingscode werd ingewisseld, maar de Zoom-bestelling werd niet voltooid

Zodra u de kortingscode op de Zoom-website hebt toegepast, is deze gebruikt en kan hij niet meer worden omgewisseld. U moet dus onmiddellijk na het toepassen van de code naar de kassa gaan. Als iemand contact met u opneemt om u te vertellen dat de kortingscode niet geldig was op het moment van betaling, is het waarschijnlijk dat hij of zij de code heeft toegepast maar de bestelling heeft afgebroken. U kunt contact opnemen met onze partnerservices, zodat zij een verzoek om terugzending kunnen indienen.

 

 

Welke add-ons kunnen met 50% korting worden aangeschaft en welke factureringsperiode moeten organisaties kiezen?

Zoom Rooms, Zoom Conference Room Connector, Zoom Video Webinars en Large Meetings zijn inbegrepen in de 50% korting.

Organisaties moeten jaarabonnementen kiezen voor deze add-ons om de 50% korting te krijgen. Maandelijkse plannen worden niet ondersteund.

Add-ons kunnen aan het hoofdplan worden toegevoegd tegen een gereduceerd tarief voor de duur van het abonnement. Add-ons kunnen aan het hoofdplan worden toegevoegd tegen een gereduceerd tarief voor de duur van de abonnementsperiode voor het hoofdplan, zolang het hoofdplan niet is verlopen.

Het is niet nodig een nieuwe promotiecode aan te maken om add-ons toe te voegen. Kosten voor add-ons worden naar rato berekend en aangepast aan de abonnementsperiode van het hoofdpakket.

 

 

Verlenging na één jaar - 2 mogelijkheden: vóór/na 15 februari 2021

De verlengingsprocedure is niet veranderd. Uw non-profit keert terug naar ons platform en vraagt hetzelfde product aan. U ontvangt dan een nieuwe kortingscode in de e-mail waarin uw aanvraag wordt verwerkt.

⚠️ AANDACHT ⚠️

Organisaties die vóór 15 februari 2021 het Zoom-aanbod hebben aangevraagd, hoeven niets te doen. Voorlopig moeten verenigingen nog bevestigen of ze in aanmerking komen, waarna ze een specifieke verlengingsmail zullen ontvangen die hen informeert dat ze niets hoeven te doen - hun Zoom-abonnement zal automatisch tegen een gereduceerde prijs worden verlengd.

Organisaties die dit aanbod op of na 15 februari 2021 hebben aangevraagd, ontvangen kortingscodes die na 12 maanden zullen vervallen. Als uw vereniging ons niet om een andere code vraagt, wordt haar abonnement automatisch verlengd tegen het volledige detailhandelstarief.

 
 
 

Kunnen organisaties de promocode gebruiken om een bestaand abonnement te verlengen - retail of met korting

Nee, de promo code kan niet worden gebruikt om een bestaand abonnement te verlengen - retail of met korting. Het kan alleen worden gebruikt om een basisaccount te upgraden of om een nieuw abonnement te beginnen met een nieuw e-mailadres.

 

 

Microsoft for Nonprofits - Wijzigingen vanaf begin 2022

Wat betekenen deze veranderingen?

Samenvatting van de wijzigingen in foto's (in het Engels) of zie dit artikel in het Nederlands.

 

 

Eenvoudig gezegd zal Microsoft vanaf 4 april 2022 niet langer gratis licenties aanbieden voor de meeste van zijn traditionele "on-premises"-producten. On-premises-producten zijn producten waarbij u één keer betaalt, het product downloadt en het zo lang gebruikt als u wilt als u aan de licentievoorwaarden voldoet.

Microsoft zal via TechSoup Nederland afgeprijsde on-premises-producten blijven aanbieden. Deze afgeprijsde producten kosten iets meer dan de gedoneerde licenties, maar u kunt een onbeperkt aantal aanvragen.

Microsoft zal via TechSoup Nederland ook cloud-abonnementen als schenking of tegen een gereduceerde prijs (kortingen) aanbieden aan organisaties zonder winstoogmerk die daarvoor in aanmerking komen. Het gaat onder meer om Microsoft 365- en Office 365-plannen, maar ook om abonnementen op diensten als Power Apps en Power BI. Veel van deze plannen omvatten downloadbare versies van de software die u kunt gebruiken zolang u geabonneerd bent.

Er zijn een paar uitzonderingen:

  • U kunt nog steeds gedoneerde Windows Pro-licenties aanvragen via TechSoup Nederland.
  • Als u on-premises licenties nodig hebt voor computers met publieke toegang, kunt u nog steeds gedoneerde licenties van bepaalde Microsoft-producten voor die computers aanvragen.
  • Als u in een land bent waar Microsoft Azure niet beschikbaar is, kunt u donaties van Microsoft-serverproducten aanvragen.

 

 

Hoe ga ik om met het nieuwe programma-aanmeldingsproces van Microsoft? (LET OP - Vanaf 4 januari 2022)

Lees ons artikel (FAQ, gids over inlog proces van Microsoft, laatste nieuws over Microsoft).

 

 

Welke Microsoft-oplossingen zullen vanaf april 2022 nog beschikbaar zijn in donaties?

Onderstaande tabel geeft een overzicht van de gedoneerde software die uit het Microsoft Donaties programma wordt verwijderd en de beste Microsoft alternatieven die nog steeds gratis beschikbaar zijn. Opgelet: het zal nog steeds mogelijk zijn om Microsoft softwares aan te kopen tegen een verminderde prijs via het Microsoft Discounts-programma.

 

 

 

Wat is het verschil tussen on-premises en cloud licenties?

"On-premises" verwijst naar de traditionele methode om voor software te betalen. U betaalt eenmalig voor een licentie en downloadt vervolgens de software. U kunt de software dan blijven gebruiken zolang u zich aan de licentieovereenkomst houdt.

TechSoup Nederland biedt momenteel twee soorten on-premises licenties aan: donaties en kortingen.

Microsoft Cloud Subscriptions zijn op abonnementen gebaseerde versies van Microsofts aanbod. U verlengt ze jaarlijks en kunt ze blijven gebruiken zolang u abonnee bent. TechSoup Nederland biedt in aanmerking komende non-profitorganisaties een verscheidenheid aan cloud-abonnementsopties met korting en donaties, en u kunt uw abonnementen mixen en matchen om aan uw behoeften te voldoen.

 

 

Wat is het verschil tussen donaties in de vorm van Microsoft on-premises licenties en kortingen in de vorm van Microsoft on-premises licenties?

De gedoneerde on-premises-producten worden gratis door Microsoft verstrekt, maar u betaalt TechSoup Nederland een kleine administratieve vergoeding wanneer u ze aanvraagt. Deze bijdrage helpt onze programma's voor liefdadigheidsinstellingen en bibliotheken te ondersteunen.

Momenteel kunt u binnen twee jaar na uw eerste aanvraag tot 50 licenties aanvragen voor de meeste gedoneerde producten; deze producttoewijzing wordt na twee jaar opnieuw ingesteld. Deze producten zijn in onze catalogus gemarkeerd met een "Donatie"-badge. De meeste van deze licentieopties zullen vanaf april 2022 niet langer beschikbaar zijn.

Afgeprijsde on-premise producten kosten iets meer dan geschonken producten, maar leveren toch een besparing op die kan oplopen tot 75% van de detailhandelsprijs. U kunt via TechSoup Nederland onbeperkte hoeveelheden van deze licenties aanvragen. Deze producten zijn in onze catalogus gemarkeerd met een "Discount" badge. Microsoft-producten met korting zullen ook na april 2022 nog via TechSoup verkrijgbaar zijn.

 

 

Kan ik nog steeds downloadbare versies van Office krijgen via TechSoup Nederland?

Ja, Microsoft zal traditionele downloadbare on-premises, "één keer betalen, voor altijd gebruiken" producten blijven aanbieden aan organisaties die daar behoefte aan hebben. U zult ze kunnen krijgen met een aanzienlijke korting op de detailhandelsprijzen, en u kunt onbeperkte hoeveelheden van deze licenties aanvragen via TechSoup Nederland.

Daarnaast bieden veel Microsoft 365- en Office 365-cloudabonnementen toegang tot versies van Office die u kunt downloaden en installeren op maximaal vijf computers of mobiele apparaten die u gebruikt of bezit. U kunt deze software gebruiken zolang uw Microsoft 365- of Office 365-plan actief is.

 

 

Moet ik verbonden zijn met het internet om Microsoft Cloud-producten te gebruiken?

Niet noodzakelijk. Hoewel sommige clouddiensten van Microsoft, zoals OneDrive of Microsoft Teams, een internetverbinding vereisen om optimaal te kunnen worden gebruikt, werken veel cloudproducten van Microsoft ook prima offline.

Veel Microsoft 365- en Office 365-plannen bevatten bijvoorbeeld downloadbare versies van de Office-toepassingen die u al gebruikt. Dit betekent dat u toepassingen zoals Microsoft Word en Excel kunt downloaden en installeren en ze kunt gebruiken zoals u normaal zou doen, zelfs wanneer u geen verbinding hebt met het internet.

Wanneer u opnieuw verbinding maakt met het internet, maken uw Office-toepassingen gewoon verbinding met Microsoft om te controleren of uw abonnement up-to-date is.

 

 

Welke gevolgen heeft deze wijziging voor mijn huidige licenties?

Als u een traditionele versie van een Microsoft-product hebt gekocht die niet op een abonnement is gebaseerd, is uw licentie eeuwigdurend geldig, zolang u de licentievoorwaarden niet schendt. Dit betekent dat u uw bestaande licenties zo lang kunt blijven gebruiken als u wilt.

Deze wijziging heeft ook geen invloed op bestaande Microsoft cloud-abonnementen.

 

 

Ik heb Office nodig voor mijn publiek toegankelijke computers. Microsofts Cloud-aanbod is geen optie. Wat kan ik doen?

Non-profitorganisaties kunnen ook na april 2022 via TechSoup Nederland gedoneerde of afgeprijsde on-premises-producten aanvragen, zolang deze producten alleen worden gebruikt op voor het publiek toegankelijke computers. Dit is de enige uitzondering op het nieuwe beleid van Microsoft.

 

 

Onze organisatie heeft al Microsoft Cloud-abonnementen. Wat doet deze verandering met ons?

Deze wijziging heeft geen invloed op bestaande Microsoft Cloud-abonnementen.

 

 

Wat betekent dit voor de bibliotheken?

Bibliotheken kunnen nog tot 31 december 2021 via TechSoup Nederland on-premises-producten aanvragen voor computers met publieke toegang. Wij werken actief samen met het onderwijsteam van Microsoft om de continuïteit van het programma-aanbod na die datum te waarborgen ter ondersteuning van computers met publieke toegang. We hopen binnenkort meer details te kunnen delen. Zodra dat het geval is, zullen wij deze FAQ bijwerken met extra details.

 

 

Welke Microsoft Cloud-oplossing is geschikt voor mijn organisatie?

TechSoup Nederland biedt een aantal hulpmiddelen om bedrijven te helpen de juiste Microsoft Cloud-oplossingen te kiezen en de adoptie te vergemakkelijken. Bekijk het allemaal in onze blog. LET OP - Onze site is onlangs gemigreerd, dus als er links zijn die niet werken, e-mail ons en wij zullen u door het aanbod loodsen.

 

 

Welke gratis cloud-oplossingen bestaan er voor mijn organisatie?

Microsoft biedt non-profitorganisaties een beperkt aantal gratis Microsoft 365 Business Premium-licenties. Deze licenties bieden online en downloadbare versies van Office-toepassingen zoals Excel, Word, PowerPoint en Outlook. Aan het gebruik van deze licenties zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Zo moet u bijvoorbeeld voldoen aan een minimumgebruiksniveau (PDF) om deze licenties te kunnen blijven ontvangen. Maar zij kunnen een goede optie zijn voor kleine organisaties.

Bovendien biedt Microsoft gratis Microsoft 365 Business Basic-licenties aan waarmee u de onlineversies van de hierboven vermelde Office-toepassingen kunt gebruiken. Deze plannen omvatten ook 1TB online opslag, e-mail, instant messaging en HD audio- en videoconferencing. Aangezien dit webgebaseerde toepassingen zijn, hebt u een actieve internetverbinding nodig om ze te gebruiken.

Er zijn ook andere opties, zoals Google Workspace for Nonprofits. Maar net als Microsoft 365 Business Basic-licenties, vereist Google Workspace een actieve internetverbinding om te gebruiken. De gratis iWork-programma's van Apple zijn een optie voor Mac-, iPhone- en iPad-gebruikers.

 

 

Ik wil niet naar de Cloud verhuizen. Wat zijn mijn alternatieven?

Als u niet wilt overstappen op een Microsoft Cloud-abonnement, hebt u verschillende opties.

  • U kunt uw bestaande Microsoft-productlicenties blijven gebruiken.
  • U kunt via TechSoup Nederland tegen een gereduceerde prijs extra licenties aanvragen.
  • U kunt alternatieven onderzoeken, zoals OpenOffice. Als u Apple apparaten gebruikt, zijn de gratis iWork-programma's van Apple een optie. TechSoup Nederland biedt in haar catalogus ook een aantal alternatieven aan.

 

 

Welke andere oplossingen biedt TechSoup Nederland?

De TechSoup Nederland productcatalogus bevat de volgende alternatieven voor Microsoft producten.

Kantoorautomatisering

  • Google Workspace voor non-profitorganisaties (voorheen G Suite)


Communicatie- en samenwerkingstools

  • Adobe Acrobat Pro DC: documenten maken en verspreiden
  • Asana: Project- en werkbeheer
  • DocuSign: oplossingen voor elektronische handtekeningen
  • Slack: messaging en samenwerking op de werkplek
  • Workplace for Good: messaging en samenwerking op de werkplek
  • Zoom: video- en audioconferenties


Cloud bestandsopslag

  • Box.org
  • Google Drive (onderdeel van Google Workspace)


Tools voor toegang op afstand

  • Cisco Meraki (verschijnt binnenkort)


Cybersecurity

  • Bitdefender : Antivirus en beveiliging
  • NortonLifeLock: antivirus, beveiliging en systeemhulpprogramma's
  • Veritas: gegevensback-up en -herstel