Welke producten bevat Google for nonprofits? Wat zijn de verschillen met producten voor betalende klanten?

Beschrijving

Google for nonprofits (G4NP) is een programma dat stichtingen en verenigingen gratis of tegen sterk verlaagde prijs toegang geeft tot Google producten of gespecialiseerde functies.

Hoe het werkt

De organisaties die toegang vragen tot G4NP worden nauwgezet gevalideerd om zich te verzekeren dat ze beantwoorden aan de toelatingscriteria G4NP. Google werkt samen met TechSoup Nederland om de Nederlandse organisaties te valideren. Zodra een non-profitorganisatie goedkeuring krijgt voor het programma, kan ze zich aanmelden voor alle producten beschikbaar via G4NP.

Productaanbod

Hieronder volgt en overzicht van het productaanbod dat momenteel beschikbaar is via G4NP, met inbegrip van de verschillen ten opzichte van wat beschikbaar is voor betalende professionele klanten.

G Suite for Nonprofits

G Suite for Nonprofits is de specifieke versie van G Suite for Work voor de stichtingen en verenigingen.

Wat is er anders?

Non-profitorganisaties ontvangen gratis een onbeperkt aantal gebruikersabonnementen (zie standaardprijzen om te vergelijken), terwijl ze ook genieten van 24/7 telefoon en e-mail ondersteuning en beschikken over vrijwel alle functies van een zakelijke klant. De enige beperkingen op dit moment zijn de volgende:

  • In G Suite voor nonprofits is de reseller ondersteuning niet inbegrepen, zodat ze zich rechtstreeks moeten aanmelden bij Google ( instructies) om over te schakelen tot rechtstreekse support).

  • Voor het ogenblijk is de onbeperkte opslag niet beschikbaar in G Suite voor nonprofits

  • Opslag beheerd door een administrator is niet voorzien.

  • De gebruikers die bijkomende opslagcapaciteit wensen aan te schaffen moeten dat individueel doen ( meer informatie).

Ad Grants

De stichtingen en verenigingen kunnen gratis AdWords advertenties krijgen op pagina's met zoekresultaten van Google. De begunstigde organisaties kunnen hun AdWords account beheren op dezelfde manier als betalende adverteerders, met volgende verschillen:

Wat is er anders?

  • Een dagelijks budget ingesteld op $ 329, wat overeenkomt met $ 10.000 per maand

  • Een maximum kost per klik (CPC) van $ 2,00

  • Alleen campagnes op basis van zoekwoorden

  • Enkel weergave op pagina's met zoekresultaten van Google

  • Enkel tekstadvertenties (geen beelden noch video’s)

YouTube for Nonprofits

YouTube for nonprofits biedt toegang tot specifieke functies en diensten om verenigingen te helpen om hun verhaal en hun missie over te brengen door middel van video's.

Wat is er anders?

Verenigingen hebben toegang tot alle standaard functies waarover de videomakers beschikken, om ze te helpen hun kanaal in te stellen en steun te mobiliseren. Maar ze kunnen bijkomende ‘call to action’ functies invoeren. U kunt bijvoorbeeld overlays met call-to-action in uw video’s plaatsen om kijkers naar uw website te leiden, te laten doneren of meer informatie te geven over uw organisatie. Of leid uw kijkers om naar de externe bestemmingspagina's van uw campagne met behulp van vrije linkkaarten, een speciaal type kaart waarmee u een link naar elke externe URL kunt toevoegen.

Overzicht van alle functies van YouTube voor non-profitorganisaties.